Світлодіодний дисплей (LED screen, LED display) —пристрій відображення і передачі візуальної інформації, у якій шкірною точкою, пікселем є один або кілька напівпровідникових світлодіодів (Light Emitting Diode).
Світлодіодні екрани за принципом побудови виділяються на два типи - кластерні і матричні.
У кластерних екранах кожен піксель, що містить від трьох до кількох десятків світлодіодів, об’єднаний в окремому світло ізольованому корпусі, який залитий герметизуючим компаундом. Такий конструктивний елемент називається кластером.
Кластери, що інформаційне поле екрану закріплені за допомогою гвинтів на екрані особи. Від кожного кластера відходить джгут проводів, що підключається, за допомогою електричного з'єднання з'єднувача, до відповідної схеми управління (плати). Такий спосіб побудови повнокольорових світлодіодних екранів поступово відмирає, поступаючись місцем більш технологічному матричному принципу.
У цьому випадку кластери і керуюча плата об'єднані в єдине ціле - матрицю, тобто на керуючий платі змонтовані і світлодіоди і комутуюча електроніка, які залити герметизуючим компаундом. Залежно від розміру і роздільної здатності екрану, кількість світлодіодів, що становлять піксель, може досягатися від трьох до кількох десятків. А розподіл кількості світлодіодів за кольорами в пікселях змінюється від типу застосовуваних світлодіодів в інтересах дотримання балансу білого.
Світлодіодні екрани мають деякі переваги:
Висока яскравість.
Можливість збірки екрану великих розмірів (до сотень метрів у ширину і висоту).
Довільне співвідношення висота / ширина.
Надійність (пошкодження частини екрана не веде до його непрацездатності в цілому).
До незаперечних переваг можна віднести можливість вуличного цілорічного використання таких відеокранів.
Світлодіодні екрани набувають все більшого поширення - все частіше використовують в цілях реклами на вулицях великих міст або як інформаційні екрани та дорожні знаки. Експерти з розвитку ринку реклами входять в єдину думку про те, що з кожним роком частка світлодіодних інформаційних екранів на рекламних технологіях буде тільки зростати. Дійсно, повнокольорові світлодинамічні табло поєднують у собі всі основні переваги існуючих зовнішніх рекламних технологій. Єдиним їх недоліком можна вважати досить високу вартість у порівнянні з іншими технологіями реклами.
Лише після створення досить яскравих кольорових світлодіодів з'єдналися перші кольорові LED-телевізори. Найбільший у світі світлодіодний телевізор знаходиться на стадіоні Ковбойз в Арлігтоне, штат Техас, США. Його розміри 49 × 22 метри, площа 1070 квадратних метрів.